هر ساله غول های صنعت خودروسازی در حال تولید خودروهایی با جدیدترین تکنولوژی های  روز دنیا و با امکانات وسیع و گاهی دور از ذهن هستند که بازار این صنعت را، روز به روز پرسودتر و رقابتی تر می کند.

از میان المان های ظاهری و فنی و تکنیکی که غالبا معیار اولویت بندی و رنکینگ اتومبیل ها نزد طرفداران انهاست، سرعت از مهمترین ویژگی هاییست  که از دیرباز مورد توجه کمپانی های اتومبیل سازی بوده و صاحبان برندهای خودرو همواره در پی کسب لقب ” پرسرعت تزین “برای مزین ساختن تولیداتشان به این عنوان بوده اند.

در این مقاله سعی داریم به معرفی اجمالی پرسرعت ترین ماشین های دنیا و معرفی ده مورد برتر در بین سال های 2017 تا 2018 بپردازیم.


از بوگاتی تا کوینینگ اگرا و ونوم اف

تا چندی پیش بوگاتی وایرون با سرعتی در حدود 450 کیلومتر در ساعت  در جایگاه سریعترین خودروی جهان قرار داشت اما  کوِینینگ اگرا ار اس به تازگی توانسته رکورد بوکانی را بشکند و این عنوان را به تصاحب خود دراورد.

کمپانی بوگاتی تنها شرکتی نیست که در پی تولید چابک ترین اتومبیل هاست، برای مثال کمپانی ایی به نام هنسی مدتی ست در این زمینه  فعالیت دارد و موفق به طراحی و تولید ماشین اسپرتی به نام ونوم اف شده که توان رسیدن به سرعت 480 کیلومتر در ساعت را دارد.

کمپانی بوگاتی، پس از واگزاری زودهنگام عنوان سریع ترین ماشین دنیا به کونینگ اگرا، بوگاتی شیرون را با توجه و تمرکز بر بهبود سرعت و کارایی نسبت به مدل پیشین عرضه کرد که قابلیت رسیدن به حداکثر سرعت بیش از 480 کیلومتر بر ساعت را داراست و به عنوان رقیب جدی ونوم اف شناخته میشود.

طبیعی ست که بنا بر دلایل امنیتی، هیچکدام از این اتومبیل ها  قادر و مجاز به استفاده از حداکثر توان خود نمی باشند.

با توجه به اینکه اخیرا کارشناسان شرکت میشلین در حال کار بر روی تایرهایی با قدرت تحمل سرعتهای بالاتر از 480 کیلومتر در ساعت بوده اند میتوان امیدوار بود که بوگاتی مدل شیرون بتواند موفق به استفاده از حداکثر امکان خود و رسیدن به سرعت 480 و بازپس گیری عنوان پرسرعت ترین خودروی دنیا شود.

انچه واضح است اینکه در حال حاضر ابرقدرت های خودروسازی درحال رقابت برای رسیدن به سرعت 480 کیلومتر بر ساعت (بصورت عملی) می باشند.باید دید بوگاتی شیرون برنده ی این رقابت خواهد بود یا ونوم اف 5.

لیستی از سریعترین خودروها در سال 2017-2018

1.بوگاتی ویرون سوپر اسپرت

2.کوینیگزگ اگرا از

3.هنسی ونوم جی تی

4.اس اس سی التیمیت ایرو

5.مک لارن اف 1

6.پاگانی هاوایرا

7.نویل ام 600

8.استون مارتین وان 77

9.فراری لافرری

10.لامبورگینی اوانتادور

منبع:

https://atlasrentcar.ir/%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%b9-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86/